Skupina Žabice
Žabice istražuju
Djeca jasličke dobi se u vrtiću po prvi puta susreću s raznim materijalima i aktivnostima.
Mogućnost istraživanja i isprobavanja različitih materijala, tehnika i stimulacije osjetilnih sustava u većini slučajeva veća je u vrtiću nego u obiteljskom domu, budući da se vrtićko okruženje organizira i oprema kako bi utjecalo poticajno na cjelokupni razvoj djeteta. Poznavanje razvojnog statusa djeteta i načina na koje dijete rane dobi uči uvelike nam pomaže pri odabiru aktivnosti u jaslicama.
Važno je reći da dijete koristeći svoja osjetila istražuje i upoznaje prostor u kojem se nalazi. Mozak organizira informacije koje prima putem osjetila iz okoline i daje nam potpunu sliku svijeta koji nas okružuje. Na taj način omogućuje nam daljnje učenje i funkcioniranje.
Razdoblje ranog djetinjstva naziva se još i osjetljivo razdoblje, što znači da je za razvitak određenih sposobnosti baš u tom periodu nužno primiti odgovarajuće poticaje iz okoline. U suprotnom, razvoj vještina bit će značajno usporen. Upravo iz tih spoznaja o važnosti rane senzomotoričke stimulacije, u planiranju aktivnosti i okruženja u jasličkim skupinama implementirani su elementi za stimulaciju svih djetetovih osjetila. Prepoznavši važnost ovog ranog perioda u dječjem razvoju, u jasličkoj skupini Žabice ove godine istraživali smo:
vidom…
dodirom…
sluhom…
mirisom i okusom…
pokretom…
Zaključno, možemo reći da su aktivnosti koje smo kroz ovu godinu provele pomogle djeci da otkriju i istraže nove osjete. Da razviju bolje razumijevanje svijeta oko sebe, što im posljedično pomaže da razviju širi spektar motoričkih vještina. Poticanjem senzomotoričkog razvoja pozitivno se utječe i na razvoj drugih, naprednijih vještina poput govora, logičkog mišljenja, samostalnosti i brige o sebi te na lakše izražavanje želja i potreba jer tako djetetu dajemo snažne početne temelje za daljnji razvoj.
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.