Skupina Ježići
Od skulptura u centru građenja do umjetnosti na papiru
Najveći interes djece u Ježićima trenutno je za sve aktivnosti u centru građenja. Aktivnosti građenja nisu samo zabavne za petogodišnjake, već igraju ključnu ulogu u njihovom kognitivnom, fizičkom i društvenom razvoju. Razni ponuđeni materijali pružaju beskrajnu mogućnost za kreativnost i rješavanje raznih problema. Djeca uče prostorne odnose, ravnotežu, pa čak i neka „inženjerska“ načela dok eksperimentiraju sa slaganjem i balansiranjem kako bi stvorili nešto što su sami zamislili.


Petogodišnjaci imaju bujnu maštu, a aktivnosti građenja nude im opipljiv način da svoje ideje ožive. Grade li visoke nebodere, raskošne dvorce ili velike gradove, djeca koriste maštu. Mašta je povezana s kreativnošću, a sve to zatim utječe na pripovijedanje i potiče razvoj govora. Zajednički cilj je ono što djeca najčešće pokušavaju dostići igrajući se u aktivnostima građenja. Na taj način uče dijeliti materijale, podijeliti zadatke i uloge te rješavati sukobe. Osim toga, takve aktivnosti utječu na razvoj fine motorike. Manipuliranje malim predmetima, slaganje kocaka, spajanje sitnih predmeta, zahtijevaju preciznost i kontrolu, poboljšavaju koordinaciju oko – ruka i spretnost kod djece. Ove aktivnosti također jačaju mišiće u rukama i prstima postavljajući temelje za pisanje i druge zadatke koji iziskuju finu motoriku ruku.


Aktivnosti građenja stavljaju djecu pred različite izazove koji zahtijevaju vještine rješavanja problema i kritičkog razmišljanja. Bilo da se radi o smišljanju kako uravnotežiti strukturu, pronalaženju pravih dijelova za dovršetak aktivnosti ili rješavanju problema kada nešto ne ide po planu, djeca uče razmišljati analitički i prilagođavati svoj pristup na temelju pokušaja i pogrešaka. Ove vještine rješavanja problema vrijedne su ne samo u izgradnji, nego u svim područjima života.
Nikada nemojte pomagati djetetu u zadatku u kojem smatra da može uspjeti sam.
M. Montessori
Kroz aktivnosti građenja, djeca razvijaju razumijevanje prostornih odnosa i matematičkih pojmova kao što su veličina, oblik, simetrija i uzorci. Dok slažu blokove i manipuliraju oblicima, uče vizualizirati i manipulirati objektima u trodimenzionalnom prostoru. Ova rana iskustva s geometrijom i prostornim rezoniranjem postavljaju temelje za naprednije matematičke koncepte u budućnosti.


Svako dijete je umjetnik. Pitanje je kako ostati umjetnikom kad odrasteš?
P. Picasso
Umjetničke aktivnosti igraju ključnu ulogu u razvoju petogodišnjaka u vrtiću, nudeći im kreativan izlaz za samoizražavanje, poticanje finih motoričkih vještina te promicanje kognitivnog i emocionalnog razvoja. Crtanje i bojanje osnovne su aktivnosti u vrtiću. Petogodišnjaci vole uzimati bojice, flomastere i olovke kako bi oživjeli svoju maštu na papiru. Bilo da se radi o slobodnom crtanju, stvaranju zamršenih dizajna ili bojanju unaprijed nacrtanih oblika i slika, ove aktivnosti omogućuju djeci da istraže svoju kreativnost i razviju svoju finu motoriku dok sve preciznije manipuliraju alatima za crtanje.


Slikanje je još jedna omiljena aktivnost koja petogodišnjacima omogućuje umjetničko izražavanje. Bilo da se radi o vodenim bojama ili temperama, djeca uživaju u osjetilnom iskustvu širenja boja po papiru. Slikarske aktivnosti potiču eksperimentiranje s različitim tehnikama, kao što je miješanje boja, stvaranje tekstura i korištenje raznih alata kao što su četke, spužve, pa čak i ruke za nanošenje boje.


Ukratko, umjetničke aktivnosti sastavni su dio vrtićkog iskustva za petogodišnjake, nudeći im priliku da istraže svoju kreativnost, razviju fine motoričke sposobnosti i izraze se na smislene načine. Bilo da crtaju, slikaju, kipare, djeca izvlače ogromnu radost i zadovoljstvo iz procesa stvaranja umjetnosti. Ove aktivnosti ne samo da njeguju njihove umjetničke talente, već također promiču kognitivni, emocionalni i društveni razvoj, postavljajući temelje za cjeloživotno poštovanje umjetnosti.
Odgojiteljice skupine Ježići Danijela Vuglek i Valentina Koprivnjak, odgojitelj mentor
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.