Skupina Leptirići
Poticanje razvoja inteligencije, kreativnosti i zdravih emocija kod djece
Svake godine, pa tako i ove, odgojno-obrazovne skupine našeg vrtića odabiru temu kojom će se intenzivnije baviti u radu s djecom. U skupini Leptirići posebno smo se posvetili poticanju razvoja inteligencije, kreativnosti i zdravih emocija kod djece.
I dok se nekad dječji mozak smatrao nepromjenjivim i statičnim, danas znamo da to nije tako. Kako bismo najmlađima pružili kvalitetan odgoj i stimulaciju koji su im potrebni za njihov zdrav i potpun mentalni, kreativni i emocionalni rast, važno je omogućiti im iskustvo, pružiti/osigurati dobre uvjete te im ponuditi ciljane aktivnosti kojima ćemo to postići. Poznato je kako je kretanje važan faktor koji utječe na razvoj raznih djetetovih sposobnosti, potiče stvaranje neuronskih veza te posredno utječe i na razvoj inteligencije. Vođeni tom činjenicom, u Leptirićima često provodimo razne tjelesne aktivnosti poput jutarnje tjelovježbe, prelaženja raznih (jednostavnih) poligona, šetnji, kretanja uz glazbu i u ritmu glazbe, a posebnu nam radost pružaju obližnja šumica i livada. Ondje možemo iskušati spretnost u savladavanju raznih prirodnih prepreka, kotrljanju i valjanju, trčanju po neravnom terenu uzbrdo i nizbrdo, itd.





Na spomen kreativnosti, većina ljudi pomisli na to kako je neka osoba ima ili nema, odnosno kako netko po prirodi jest ili nije kreativan, no to zapravo nije točno. Kreativnost je vještina koja se može i mora razvijati, a potrebno je započeti već u najranijem djetinjstvu. Ona nije važna samo u umjetnosti (na što najčešće pomislimo), već i u matematici, znanosti, pa čak i u međuljudskim odnosima. Ona nam pomaže u rješavanju problema, olakšava nošenje s promjenama i novim nepoznatim situacijama i slično. Vrtić je idealno mjesto gdje djeca, okružena svojim vršnjacima, kroz igru kao najvažniju aktivnost u njihovom životu, imaju priliku razvijati svoje potencijale. Pritom im se ne nude gotova rješenja, već im se, uz stvaranje poticajne okoline, poštivanje njihove slobode i autonomije, „dozvolu“ da dožive neuspjeh (jer i neuspjeh je sastavni dio života), omogućava da ih oni pronađu sami.



M. Diamond i J. Hopson, autorice knjige „Čarobno drveće uma“ koja se bavi upravo ovom tematikom, savjetuju odraslima da omoguće djeci:
Za trogodišnjake:
- igranje s prijateljima i nasamo
- istraživanje u kući i vanjskom prostoru, s trčanjem, skakanjem, vožnjom tricikla, igre loptom, slaganje slagarica, likovne aktivnosti…
- pokuse s vodom, pijeskom, mjehurićima…
- jezične i glazbene vještine kroz razgovore, priče, pjesmice, glazbu..





Za četverogodišnjake dodaju i:
- odlaske u zoološke vrtove, na lutkarske predstave…
- matematičke i znanstvene igre, blokove za konstruiranje, dramske igre…
- rješavanje jednostavnih problemskih zadataka iz raznih područja, npr. prirodnih znanosti, matematike i slično rabljenjem alata, mjernih instrumenata, drva, gline itd.
- daljnji razvoj jezičnih, glazbenih i likovnih vještina kroz slušanje priča i gledanje ilustracija, crtanjem, pjevanjem, sviranjem…
I za kraj dijelimo s vama jedan citat:
Kreativnost je tako nježan cvijet da pohvale potiču njegov cvat dok ga obeshrabrivanje često uguši u zametku.
/ Alex Osborn
Pomozite i vi vašim cvjetićima da procvatu!
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.