Skupina Krteki
Važnost kretanja u predškolskoj dobi
Kretanje je važan čimbenik psihofizičkog razvoja svakog djeteta. Moderan način života, materijalni kontekst svakodnevice koji integrira većinom sjedilački način života zaokružen uporabom tehnologije (ekranizam) potencira kod djeteta, između ostalog, i razvoj početne krive posture kralježnice koja postaje baza problema u kasnijem razvoju. Namjera nam je stoga bila ove godine u skupini Krteki osvijestiti važnost vježbanja te omogućiti djeci kontinuirano različite mogućnosti organiziranog i neorganiziranog kretanja kroz različite oblike gibanja – minimalno 2x tjedno organizirani sat tjelesne i zdravstvene kulture u dvorani, svakodnevna jutarnja tjelovježba, organizirane šetnje do 6 km udaljenosti, nestrukturirana gibanja u prirodnom okruženju (šuma – prirodni oblici kretanja: penjanje, kotrljanje, trčanje, provlačenje…).
Ono što je drugačije nego do sada u našim aktivnostima je kontinuitet vježbanja te smo odlučili provesti akcijsko istraživanje obzirom na izloženost djece pojedinim motoričkim gibanjima. Željeli smo istražiti povezanost između učestalih motoričkih gibanja i pojačanog slobodnog kretanja na poboljšanje ponavljanja određene vježbe u vremenskom periodu koji je zadan kineziološkim testovima.
Tako smo u listopadu mjerili ulazne rezultate sljedećih gibanja:
1. Testiranje eksplozivne snage – skok u dalj s mjesta
- sunožni odraz i doskok na obje noge uz dozvoljen zamah rukama i podizanje na prste – 3x ponavljanja i bilježi se najbolji rezultat
2. Test za procjenu brzine – taping rukom (sposobnost brzog izvođenja pokreta sa zadanom amplitudom)
- latentna ruka na sredini ploča, a dominantna križno – mjeri se izvođenje broja ponavljanja unutar 15 sekundi
3. Testiranje repetitivne snage – podizanje trupa
- dijete leži na leđima s pogrčenim nogama raširenim u razini kukova, ruke su prekrižene na prsima ili iza glave, stopala fiksirana, vrijeme izvođenja – 30 sekundi, jedno ponavljanje
4. Testiranje fleksibilnosti – pretklon raznožno sjedeći
- dijete sjedi uza zid i ispružene noge postavi pod kutem od 45 stupnjeva oslanjajući se lopaticama o zid te izvodi pretklon pružajući obje ruke ispred sebe ne odižući prste od tla – rezultat je maksimalna dužina dohvata, izvodi se 3x
5. Testiranje ravnoteže – stajanje na dvije noge na daski za balansiranje
- dijete stane na dasku za balansiranje ruku položenih na natkoljenice ili raširenih u visini ramena – mjerenje započinje u trenutku kada dijete pronađe ravnotežu cijelim tijelom i zadatak je ostati u poziciji ravnoteže što je duže moguće
Periodičkim mjerenjem u veljači i analizom rezultata zaključujemo da postoje mjerljivi pomaci u većini kategorija, a rodno su specificirani u mjerenju eksplozivne snage (dječaci imaju veći postotak napretka u izvedbi i duljini skoka u dalj), dok su djevojčice puno fleksibilnije u izvedbi pretklona raznožnog. Još jedno mjerenje, finalno, planiramo provesti u svibnju i time završiti akcijsko istraživanje u kojem nam je savjetima pomogla i naša suradnica kineziologinja Marija iz Sportskog društva Ku-ku-riku, inače voditeljica kraćeg sportskog programa u našem vrtiću.
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.