Skupina Krteki
Ples u funkciji razvoja grafomotorike i predčitalačkih vještina
Pismenost u užem smislu označava sposobnost pisanja i čitanja. To je jedna od najvažnijih kompetencija koju čovjek stječe jer predstavlja temelj za daljnje stjecanje znanja i razvoj mnogih drugih važnih umijeća. Na razvoj pismenosti važno je usredotočiti se u najranijoj dobi djetetova života. Vrtić ima itekako važnu ulogu u poticanju tog procesa. Rana pismenost obuhvaća mnogo više od poznavanja i korištenja standardnih znakova, poput slova i brojeva. U predškolskoj dobi ona se očituje kao mnoštvo simboličkih prezentacija djece u namjeri da zabilježe vlastite poruke, različite doživljaje i ideje. Sve to djeca čine kroz igru.
Ples pisanja je poput umjetnosti i nudi bezbroj prilika i različitih pokreta za izražavanje – ujedno je i metoda početnog pisanja koja je usredotočena na pokret, a ne produkt; na proces, a ne na konačni oblik.
Pokreti se mogu izvoditi u prostoru stojeći, hodajući, sjedeći pa čak i ležeći. U početku djeca opće pokrete gledaju i izvode imitiranjem, zatim ih izvode samostalno – cijelim tijelom što je dobra priprema za tzv. ”škrabanje” na podlozi za pisanje.
Nadalje, metoda plesa pisanja odnosi se na razvoj koordinacije šaka i prstiju uz uključivanje pokreta cijelog tijela, a zasniva se na aktivnostima koje potiču vježbanje pokreta i linija od kojih se sastoje slova.
Kako bi djeci pisanje bilo svakodnevno dostupno i ono postalo aktivnost koju može svakodnevno ponavljati ako želi, u našoj sobi organizirali smo centar aktivnosti za Ples pisanja kojeg smo obogatili raznim materijalima za pisanje i izvođenje pokreta.
Ples pisanja jedna je od metoda koja ispunjava kriterije optimalne za djetetov napredak u svladavanju vještine pisanja. Omogućuje djetetu da stvara samostalno ili u suradnji s drugom djecom iz skupine. Izuzima mogućnost pogreške, naglasak stavlja na proces i djetetu otvara mogućnost samouvida u vlastite mogućnosti. Aktivnosti provedene na ovaj način djeci omogućuju razvoj fine motorike te potiču na pozitivnu perspektivu usvajanja učenja pisanja u školi.
Odgojiteljice skupine Krteki Katarina Bednjanec Lončarek i Nina Ljubičić, odgojitelj savjetnik
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.