Skupina Pužeki
Poticanje samostalnosti kod djece jasličke dobi
Sve što može, dijete i mora napraviti samo.
/ M. Montessori
Ova rečenica bila nam je nit vodilja u radu u našoj odgojno-obrazovnoj skupini Pužeki. Odmah nakon prilagodbi djece na jaslice počele smo raditi s djecom na usvajanju životno-praktičnih aktivnosti, potičući djecu vlastitim primjerima i verbalno. Kroz svakodnevnu komunikaciju s roditeljima osvijestile smo ih da na isti način podrže nastojanja odgojitelja i kod kuće kako bi djeca imala kontinuirani poticaj i podršku u razvoju vještina.
U skupini smo krenule sa usvajanjem jednostavnijih radnji kao što su sjedenje za stolom za vrijeme obroka, samostalno držanje bočice, uočavanje potrebe za brisanjem nosa i bacanje maramice u koš te postepeno ka složenijim radnjama poput pospremanja igračaka, izuvanja papuča, samostalnog jedenja i korištenja pribora za jelo (žlice), pijenja iz šalice, prepoznavanja i nošenja svoje odjeće do stola za prematanje, pranja i brisanja ruku te rituala u kupaonici (otvaranje i zatvaranje vode, brisanje ruku papirom, bacanje u koš).
Odgovornost i samostalnost se uče i razvijaju od ranog djetinjstva. Vrlo je važno da dijete nešto pokuša učiniti samo, kako bi se suočilo sa vlastitim uspjehom ili neuspjehom. Pritom treba voditi računa o dobi djeteta i njegovoj razvojnoj fazi te njegovim individualnim mogućnostima.
Djecu rane dobi ne smijemo podcjenjivati ni u jednom aspektu njihova razvoja misleći: “oni to ne mogu jer su mali”. Važno je svakome djetetu pružiti mogućnost da proba jer će jedino tako naučiti i steći novu vještinu.
Djeca uče imitacijom, odnosno metodom pokušaja i pogreške, ponavljajući radnje i ponašanja koja vide od osoba u svojoj neposrednoj okolini te im je potrebno dati vremena da steknu sigurnost u svoje mogućnosti i nove vještine. Kroz poticanje samostalnosti djeca stječu pozitivnu sliku o sebi.
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.