Skupina Žabice

Melodije pokreta: glazba kao poticaj motoričkog razvoja djece

U djetinjstvu – kolekciji malih koraka kojima djeca istražuju svijet, gdje svaki pomak znači novo otkriće, djeca u jaslicama svijet gledaju kroz prizmu pokreta i zvukova. U ovoj fazi života, od druge godine, djeca otkrivaju svoje tijelo i kroz njega uče o svijetu oko sebe. Svaka sitna kretnja, svaka igra, svaka melodija postaje korak na putu istraživanja i samostalnosti. Zvuk, a time i glazba, dio su djetetova života od samih početaka – naime dijete čuje već u majčinoj utrobi. Upravo u ranoj dobi djeteta, u vremenu ispunjenom sinergijom igre, pokreta i zvuka, glazba postaje ključan alat u razvoju motorike.

Glazba djeluje stimulativno na mozak i tijelo. Kada dijete sluša glazbu, njegovo tijelo prirodno reagira pokretom – bilo kroz tapkanje nogom, pljeskanje rukama ili pak plesanje. Ove spontane reakcije doprinose razvoju fine i grube motorike na različite načine. Nadalje, upravo aktivnostima koje uključuju različite spojeve kinezioloških i glazbenih aspekata, nastojimo kod djece potaknuti cjelokupni, ali posebno njihov motorički razvoj.

To su aktivnosti poput:

  •  sviranja instrumenata – npr. udaranje po bubnju ili udaraljkama, pritisak tipki na klavijaturama, kojima djeca razvijaju precizne pokrete prstiju i šaka (tehnika sviranja je jednostavna i svako dijete može muzicirati u skladu sa svojim glazbenim sposobnostima i težnjama)
  • imitiranje pokreta uz glazbu i ples – potiču koordinaciju cijelog tijela, ravnotežu i kontrolu pokreta
  • igre osluškivanja, otkrivanja, prepoznavanje i stvaranje novih zvukova te izrada jednostavnih udaraljki, zvečki, šuškalica – kroz ove razne maštovite igre potičemo razvoj rane glazbene osjetljivosti i senzibiliteta sluha
  • igre s pjevanjem
  • tjelovježba uz glazbu prilikom koje se potiče razvoj velikih mišićnih skupina i motoričkog sustava općenito

Ples uz glazbu posebno je učinkovit u poticanju motoričkog razvoja. Kroz strukturirane plesne aktivnosti djeca uče kontrolirati svoje tijelo, razvijaju prostornu svijest i poboljšavaju ravnotežu. U ovoj dobi, model odgojitelja u prikazu pokreta od velike je važnosti kako bi djeca dobila poticaj i svojevrstan izvor inspiracije za  kreiranje vlastitih koreografija i pokreta. Djeca imitiraju pokrete odraslih ili drugih vršnjaka uz glazbu, što potiče razvoj koordinacije i pažnje. Bitno je birati raznoliku glazbu, tj. različite žanrove i ritmove kako bi potaknuli djecu na različite vrste pokreta. Od instrumentalne klasične glazbe do modernih skladbi, sve će to biti poticaj djeci na istraživanje vlastitih mogućnosti kretanja. U ovaj proces poželjno je uključiti i glazbene instrumente – od jednostavnih instrumenata poput zvečke ili bubnjeva, do klavijatura, koji mogu biti snažan alat za razvoj fine motorike. 

Osim što pomaže u razvoju motoričkih vještina, glazba također ima značajan utjecaj na emocionalni, kognitivni i socijalni razvoj djece. Kroz zajedničke glazbene aktivnosti djeca razvijaju osjećaj zajedništva, uče surađivati i izražavati emocije kroz pokret.

Glazba je neprocjenjiv alat u razvoju motoričkih vještina kod djece rane i predškolske dobi, stoga uvođenje glazbenih aktivnosti u svakodnevnu rutinu može značajno pridonijeti cjelokupnom razvoju djeteta, pružajući im temelje za zdrav i aktivan život.

Odgojiteljice skupine Žabice: Iris Viktorija Lugarić i Marija Vrbanec

Provedba Opće Uredbe o zaštiti podataka
O nama

Dobrodošli na web stranice Dječjeg vrtića "Maslačak" Krapinske Toplice


Ovdje možete pronaći informacije o našim trenutnim, prošlim i, naravno, budućim aktivnostima.

Također se možete informirati kako upisati djecu te pronaći korisne savjete koji pomažu u odgoju vašeg djeteta!

Kontakt

Pošaljite elektronsku poštu na djecji.vrtic.maslacak@kr.t-com.hr

Sva prava pridržana

© 2015.-2021. DV "Maslačak" Krapinske Toplice

Prenošenje sadržaja djelomično ili u cjelosti zabranjeno je bez pismenog dopuštenja autora teksta ili slike.


Izrada web stranica Studio za umjetnost i dizajn Nikola Sinković