Skupina Žabice
Melodije pokreta: glazba kao poticaj motoričkog razvoja djece
U djetinjstvu – kolekciji malih koraka kojima djeca istražuju svijet, gdje svaki pomak znači novo otkriće, djeca u jaslicama svijet gledaju kroz prizmu pokreta i zvukova. U ovoj fazi života, od druge godine, djeca otkrivaju svoje tijelo i kroz njega uče o svijetu oko sebe. Svaka sitna kretnja, svaka igra, svaka melodija postaje korak na putu istraživanja i samostalnosti. Zvuk, a time i glazba, dio su djetetova života od samih početaka – naime dijete čuje već u majčinoj utrobi. Upravo u ranoj dobi djeteta, u vremenu ispunjenom sinergijom igre, pokreta i zvuka, glazba postaje ključan alat u razvoju motorike.



Glazba djeluje stimulativno na mozak i tijelo. Kada dijete sluša glazbu, njegovo tijelo prirodno reagira pokretom – bilo kroz tapkanje nogom, pljeskanje rukama ili pak plesanje. Ove spontane reakcije doprinose razvoju fine i grube motorike na različite načine. Nadalje, upravo aktivnostima koje uključuju različite spojeve kinezioloških i glazbenih aspekata, nastojimo kod djece potaknuti cjelokupni, ali posebno njihov motorički razvoj.
To su aktivnosti poput:
- sviranja instrumenata – npr. udaranje po bubnju ili udaraljkama, pritisak tipki na klavijaturama, kojima djeca razvijaju precizne pokrete prstiju i šaka (tehnika sviranja je jednostavna i svako dijete može muzicirati u skladu sa svojim glazbenim sposobnostima i težnjama)
- imitiranje pokreta uz glazbu i ples – potiču koordinaciju cijelog tijela, ravnotežu i kontrolu pokreta
- igre osluškivanja, otkrivanja, prepoznavanje i stvaranje novih zvukova te izrada jednostavnih udaraljki, zvečki, šuškalica – kroz ove razne maštovite igre potičemo razvoj rane glazbene osjetljivosti i senzibiliteta sluha
- igre s pjevanjem
- tjelovježba uz glazbu prilikom koje se potiče razvoj velikih mišićnih skupina i motoričkog sustava općenito


Ples uz glazbu posebno je učinkovit u poticanju motoričkog razvoja. Kroz strukturirane plesne aktivnosti djeca uče kontrolirati svoje tijelo, razvijaju prostornu svijest i poboljšavaju ravnotežu. U ovoj dobi, model odgojitelja u prikazu pokreta od velike je važnosti kako bi djeca dobila poticaj i svojevrstan izvor inspiracije za kreiranje vlastitih koreografija i pokreta. Djeca imitiraju pokrete odraslih ili drugih vršnjaka uz glazbu, što potiče razvoj koordinacije i pažnje. Bitno je birati raznoliku glazbu, tj. različite žanrove i ritmove kako bi potaknuli djecu na različite vrste pokreta. Od instrumentalne klasične glazbe do modernih skladbi, sve će to biti poticaj djeci na istraživanje vlastitih mogućnosti kretanja. U ovaj proces poželjno je uključiti i glazbene instrumente – od jednostavnih instrumenata poput zvečke ili bubnjeva, do klavijatura, koji mogu biti snažan alat za razvoj fine motorike.



Osim što pomaže u razvoju motoričkih vještina, glazba također ima značajan utjecaj na emocionalni, kognitivni i socijalni razvoj djece. Kroz zajedničke glazbene aktivnosti djeca razvijaju osjećaj zajedništva, uče surađivati i izražavati emocije kroz pokret.
Glazba je neprocjenjiv alat u razvoju motoričkih vještina kod djece rane i predškolske dobi, stoga uvođenje glazbenih aktivnosti u svakodnevnu rutinu može značajno pridonijeti cjelokupnom razvoju djeteta, pružajući im temelje za zdrav i aktivan život.


Odgojiteljice skupine Žabice: Iris Viktorija Lugarić i Marija Vrbanec
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.