Skupina Leptirići
Samoinicirane i samoorganizirane igre u centru građenja
U razvoju djece veliku važnost ima samoinicirana i samoorganizirana igra u kojoj dijete vlastitom aktivnošću stječe nove spoznaje i iskustva o sebi i svojoj okolini. U tom procesu ono razvija svoje ideje, istražuje ih, testira i promišlja. Jedna od tih stvaralačkih igara djeteta je i igra građenja i konstruiranja.



Djeca u našoj skupini Leptirići svakodnevno provode dosta vremena u centru građenja koji je bogato opremljen građevnim i konstruktivnim materijalom te didaktički neoblikovanim materijalom (tuljci, drvene i plastične kocke, razne kutije, drvene kosine…). No, nisu tu samo kocke raznih oblika jer u igru djeca rado dodaju daščice, loptice, lutkice, autiće, kosine te štošta drugo. Interes za igru je jednako prisutan kod djevojčica i dječaka.


Kada dijete uspije izgraditi ono što je zamislilo, u njemu se javlja zadovoljstvo i radost što pridonosi rastu njegovog samopouzdanja, stvaranju pozitivne slike o sebi te na taj način dijete upoznaje i postaje svjesno svojih mogućnosti.



Igre građenja, konstruiranja i kombiniranja privlače više djece koja tada razmjenjuju svoje ideje, surađuju, pomažu jedni drugima te tako razvijaju svoje socijalne vještine: komuniciraju, zajednički planiraju i rješavaju probleme i konfliktne situacije. U manipulaciji s materijalima djeca uočavaju razne oblike, veličine, boje te upoznaju pojmove koso, ravno, visoko, nisko, usko, široko, malo, hrapavo, glatko, teško, lako, tvrdo, mekano i sl.


Djeci je kao što se vidi na slikama omogućeno samostalno opremanje i organiziranje prostora, također im je omogućen samostalan izbor materijala. Veliki izbor materijala koji je razmješten po centrima omogućio im je samoorganizirajuće aktivnosti, u kojima su raspoređujući materijale po prostoru međusobno odvojene konstrukcije povezivali u jednu cjelinu ne dogovarajući se unaprijed.



Zaključak je da bogatstvo materijala, kao i slobodan prostor potiču samoorganizirajuće aktivnosti, da su neoblikovani materijali dobar poticaj za aktivnost, a različiti materijali omogućuju odvijanje različitih aktivnosti. Ovisno o materijalima samoorganizirajuće aktivnosti imaju svoj tijek, a tu je važna fleksibilnost odgajatelja i stvaranje uvjeta za takvo materijalno okruženje. Djeca djeluju ovisno o materijalima i pronalaze problemsku situaciju te ju pokušavaju riješiti, a kroz samoorganizirajuće aktivnosti prirodno izražavaju sklad i ritam te izmjenjuju i preoblikuju svoje konstrukcije i stvaraju nove tvorevine kroz istraživanje različitih rješenja.


Za igru se često tvrdi da je ona opuštanje od ozbiljna učenja. Ali za djecu je igra ozbiljno učenje. Upravo je igra najveći zadatak djetinjstva.
Fred Rogers
Odgojiteljice skupine Leptirići: Nikolina Đurđan i Kristina Belošević
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.